Integratie van Möhringer Liften b.v. geeft klanten toegang tot de nieuwste digitale technieken voor onderhoud en innovaties.
Schindler Liften B.V. wil de activiteiten van haar dochteronderneming Möhringer Liften B.V. gaan integreren in Schindler Liften B.V. Door de samenvoeging van de beide bedrijven wordt de dienstverlening aan de klanten verbeterd. Schindler kan nu nog beter inspelen op de flexibiliteit die gevraagd wordt op het gebied van onderhoud van alle merken liften in de Nederlandse markt. Bovendien hebben de klanten van Möhringer voortaan direct toegang tot de innovatieve digitale technieken die Schindler de afgelopen periode geïntroduceerd heeft.
Möhringer Liften heeft een grote reputatie op het gebied van de nieuwbouw van speciale liften, zoals zware goederen liften en panorama liften. Door het opzetten van een speciaal Custom Design team blijft deze kennis en ervaring na de integratie behouden. Het biedt Schindler de mogelijkheid om een totaalpakket liften en roltrappen aan te bieden voor alle denkbare projecten en klantwensen.
Schindler is met 66.000 medewerkers een van de grootste producenten van liften en roltrappen ter wereld en kan met deze integratie nog beter inspelen op de Nederlandse markt, waar meer en meer behoefte is aan het onderhouden van alle merken liften. “Met deze stap kunnen we opdrachtgevers met verschillende liftmerken in hun beheer beter van dienst zijn, maar ook als zij speciale liften hebben kan Schindler deze onderhouden, repareren en moderniseren”, vertelt Koert Sloot, Algemeen Directeur van Schindler Liften B.V.. “Daarnaast merken wij dat er een toenemende vraag is naar speciale liften, zoals parkeerliften, in combinatie met personenliften, door de krachtenbundeling van Möhringer en Schindler kunnen wij deze als een partij aanbieden en uitvoeren”.
Voor de bestaande klanten van Möhringer betekent de integratie dat zij de mogelijkheid krijgen om gebruik te maken van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van IoT, naast online inzicht en monitoring ook directe probleemoplossing op afstand en predictive maintenance. Kortom het groeiende pallet aan digitale diensten (Schindler Ahead) komt hiermee beschikbaar. Roel Castermans, Directeur Service van Schindler is ervan overtuigd dat dit een toegevoegde waarde is voor de klanten, die er uiteraard op kunnen rekenen dat kwalitatieve en goede service de basis van onze dienstverlening blijven vormen.
De klanten van Möhringer worden uiteraard individueel op de hoogte gebracht en worden onder dezelfde vertrouwde voorwaarden bediend.
Schindler verwacht de integratie in januari 2021 afgerond te hebben.